top of page
  • תמונת הסופר/תTemas by Eran Agam

איך לבנות אתר אינטרנט לעסקים קטנים?(וגם לגדולים!) והדגשים שחשוב לזכור.

חשוב להגיד שהיום כל אחד, גם מי שאינו מעצב אתרים מקצועי, יכול לבנות אתר אינטרנט לחברה גדולה, מיניסייט או אתר תדמית לעסק, בחינם, בכוחות עצמו, עם מיומנות טכנולוגית בסיסית ובעיקר עם הרבה תשוקה והכוונה נכונה. בניית אתר היא קריטית לעסק ומהווה מרכיב משמעותי באופן בו העסק שלנו מוצג, פונה ללקוחות, משרת אותם ומשמש ככלי תפעולי מהותי עבורנו כמנהלי העסק. זה נכון שאני משוחד אבל מתאהב כל בוקר מחדש בפלטפורמה המדהימה שמציעה חברת וויקס הישראלית, שעל היתרונות של בניית אתר WiX אני חושב שראוי שאקדיש מאמר נפרד.

אז לפני שרצים לרכוש כתובת אתר ('דומיין') לעסק ולחפש חבר שיש לו מצלמה מקצועית, חשוב לשים לב לכמה דגשים מהותיים כשהדבר הראשון למעשה הוא להתחיל מהסוף ולהגדיר לעצמנו מה התוצאה שאנחנו רוצים להגיע אליה. נוכחתי שהטיפ הזה נכון לכל אחד, בין אם רק הקמת משפחה אז כדאי שהיום תפעל כדי ליצור תא משפחתי חם ואוהב כפי שתרצה לדמיין את ארוחות ימי שישי בעוד חמש עשרה שנה או אם קיבלת תפקיד ניהולי בכיר, כדאי שכבר ביום הראשון שלך בתפקיד תכתוב את נאום הפרידה (עבור הטקס שייערך לכבודך בעוד 4 שנים), בו תתפאר בכל הישגיך. הגדרת התוצאה הרצויה מראש היא הבסיס לבניית האתר, זה מה שיכוון אותנו לאורך כל הדרך וידאג שאנחנו לא סוטים מהמסלול ונאבדים בדרך.


 

איפיון האתר. כל אתר בין אם הוא אתר תדמית לעסק, מיניסייט, חנות, דף נחיתה או דף שהוקם לצורך אירוע ספציפי מחייבים לאפיין את האתר ולתכנן את היסודות שלו. אפיון האתר זה הזמן שלנו לחשוב, להתמקד, לשאול את עצמנו שאלות ולהבין, כי למעשה האיפיון הוא המדריך שלנו שמחדד ומפרט את כל מה שיכיל האתר, למי הוא פונה, מי קהל היעד, מי המתחרים, מהי הזירה בה אנחנו פועלים, מה הסיפור שלנו בעצם, מה אנחנו רוצים להעביר ללקוחות? בהתאם לכך נבחר את השפה העיצובית שמתאימה לנו, לדוגמא אתר אלגנטי או צעיר ובועט, אתר רך ורגוע או צבעוני ובולט, נבחר את הצבעים והגופנים שיובילו את האתר, נגדיר אם אנחנו צריכים אתר בעברית? אנגלית? וכמובן נדאג שישתלבו עם צבעי המותג והלוגו. בהתאם לצורך האישי של כל אתר נתאים כלים ואפליקציות שיכולים לשרת אותנו ונשמח שיהיו באתר כמו בלוג, גלריית תמונות, מדיות דיגיטליות, הזמנת מקומות למסעדה, אפשרות לתשלום ורישום לאירועים או שיעורים פרטיים, פורום, צ'אט, חלונות פופ אפ שקופצים ומביאים את הלקוח לידי פעולה, חיבור לרשתות חברתיות, ניוזלטר, חנות... אלה ורבים אחרים יכולים להיות חלק מהותי מהאתר שלנו ולטובתנו.



מפת האתר. מפת האתר היא הבסיס והשלד לתוכן שימלא את האתר. בהתאם לצרכים של העסק נגדיר מהם התכנים הכלליים שהיינו רוצים לראות באתר, מי אנחנו, מה אנחנו מציעים, מידע מקצועי על השירותים והידע שלנו ומה אנחנו מוכרים, דרכים ליצירת קשר, איך ניתן להגיע אלינו, נספר מי הלקוחות שלנו ומה הם אומרים עלינו, נפתח בלוג אותו נוכל לעדכן על ידי העלאת תכנים חדשים ומקצועיים כדי שהלקוח יבין שכדאי לו לעשות איתך עסקים.


 


בחירת התוכן


הכתוב המתאים לאתר. תוכן באתר אינטרנט הוא מרכיב קריטי וחשוב בדרך שלנו לקידום האתר שלנו באופן אורגני ולמצב אותו במקום גבוה במנועי החיפוש כלומר מול הלקוחות שלנו. מלבד תוכן אינפורמטיבי חשוב שהתוכן יהיה איכותי, באורך המתאים, שידבר ללקוחות שלנו. כתיבת התוכן צריכה להתבצע בצורה חכמה כדי שגם מנועי החיפוש יבינו שיש להם עסק עם אתר רציני שיודע לתת פתרונות עבור אלה שמחפשים מידע על מוצר או שירות כלשהו ולכן אנחנו נדאג מראש לספק תשובות איכותיות וממצות באופן שתענה להם במדויק על הדבר אותו חיפשו, לדוגמא מה עדיף אתר אינטרנט או דף עסקי, מידע שאותו כמובן ימצאו באתר שלכם. עבור אלה שכבר מכירים את המותג שלכם והתנסו בעסק שלכם, נכניס מידע אינפורמטיבי ונמשיך ליצור אצלם סקרנות עם תכנים חדשים אותם נציג בצורה מעניינת ששובה את העין שתגרום להם לחזור כל פעם מחדש. חשוב שנבחר בשפת תוכן שמתכתבת עם הלקוחות שלנו ונשתמש במושגים ומילים מעולמם.

תמונות ומדיה איכותיות.

גם הן בסיס מצוין לבניית אתר אינטרנט. חשוב לזכור שאתר אינטרנט הוא חלון הראווה שלנו, כאן לא נתפשר על איכות תמונה ונבחר בתמונות המתאימות ביותר, אלה שמתחברות לסיפור שלנו. זה לא המקום להעלות תמונות שצילמנו על הדרך שהיד רועדת והצל של הגוף נראה על הרצפה. לרוב, התמונות שנבחר ילוו אותנו באתר מהיום הראשון, כמובן שבאמצעות גלריית תמונות וחיבור למדיות חברתיות נוכל ומומלץ לחדש ולעדכן תמונות כדי להמשיך להיות מעודכנים. השימוש המדוד והצבת המדיות במקומות הנכונים באתר יסייעו לספק חוויה עבור הלקוחות שלנו.



 

אם הגענו עד לכאן אפשר להרגיש מסופקים כי החלק העיקרי בבניית האתר בוצע. אבל יש עוד פעולות חשובות שעלינו לעשות מאחורי הקלעים, כמו לספר לגוגל שאנחנו נמצאים כי חשוב שידע לאנדקס ולקטלג אותנו במנוע החיפוש הפופולרי בעולם. בדרך זאת יכיר כל דף באתר שלנו ואת התוכן האיכותי שהוא מציע, לטובת קידום אורגני והופעה גבוהה ככל האפשר בדף התוצאות. קידום האתר הוא ללא ספק תהליך בו יש להשקיע מחשבה וזמן וישנם כלים שיכולים לסייע לנו כפי שארחיב במאמר נפרד. בנוסף, נצטרך לבצע הגדרות טכניות כמו לאיפה יגיעו ההודעות שתקבלו מהלקוחות או לחבר את המדיות החברתיות שלכם לאתר. עבור עבור אנשים עם מוגבלות נבצע באתר הנגשות שונות (שגוגל מעריץ) כמו הגדרה הכותרות (H1, H2) והגדרת פסקאות התוכן, שימוש בגוונים צבע מנוגדים, ניתן שמות לתמונות ופעולות הנגשה נוספות. וכמובן נבצע התאמה של האתר למובייל כדי שכל אחד מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון יוכל להגיע אלינו.

 

חשוב לזכור שאת הפאזל הזה צריך להרכיב בצורה חכמה ומחושבת, אתר שיהיה חדשני, מתוכנן נכון, מעניין, ידידותי ועם נראות מדהימה יהפוך כל ביקור באתר לחוויה מהנה.

תזכרו שבבניית האתר השמיים הם הגבול (בטח באתר Wix), אפשר ליצור הכל רק צריך להיות יצירתיים, מעניינים, להשקיע מחשבה, סבלנות ולזכור שהפרטים הקטנים הם לא סתם הפרטים, הם אלה שעושים את העיצוב. אם אתם רוצים לשמוע עוד ולהתייעץ מה נכון לכם ולעסק שלכם אני מזמין אתכם בואו נחשוב ביחד. ניצור. נתלבט. נתייעץ. נחבר. נתחדש.


לייעוץ, שאלות והצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מוזמנים ליצור קשר.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page