top of page
  • תמונת הסופר/תTemas by Eran Agam

היתרונות של WiX והנתונים המדהימים שמציגה !

בואו נדבר על וויקס.

יש כל כך הרבה פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון שבאים לבנות אתר אינטרנט וכמובן כל אחד מציב בראש הרשימה שלו את הפרמטר שחשוב לו ביותר, בהתאם לעיסוק וסוג האתר שרוצה להקים. לשמחתי, יש כל כך הרבה דברים טובים לומר על הפלטפורמה הנפלאה של חברת וויקס הבינלאומית-ישראלית, כך שבניגוד לאחרים לא צריך לחפש מה לא טוב אצלם, אלא פשוט להתגאות במה שיש ל-WIX (כן כן.. זאת רשימה חלקית בלבד).


נתחיל לדבר על עובדות ומספרים.

נכון להיום אתרי חברת וויקס פועלים ב-190 מדינות ברחבי העולם עם למעלה מ- 150 מיליון ! משתמשים רשומים, מתוכם 4 מיליון משתמשי פרימיום. פלטפורמת האתרים של וויקס מותאמת ל- 17 שפות (כולל עברית) והחברה פועלת פיזית ב-11 מדינות, כאשר בתל אביב נמצא מטה החברה.

כביש מהיר ועליו כיתוב 2019

אחד הנתונים המשמחים מבחינתי כבונה אתרים מקצועי והן מבחינת משקיעי החברה בבורסה היא העובדה שלמעלה ממחצית עובדי החברה עוסקים בפיתוח עתידי ומתקדם של הפלטפורמה שלא נחה לרגע והקפיצה הטכנולוגית של WIX בשנים האחרונות באה לידי ביטוי בזינוק המטאורי של שווי החברה 5.6 מיליארד דולר כפי שנסחרת בנאסד"ק. (נכון לסוף חודש מרץ 2019)

 

ראשית כל מי שרוצה לבנות היום אתר אינטרנט בחינם יכול לעשות זאת באמצעות הטמפלטים המובנים שמציעה WIX ומתחדשים בתדירות גבוהה, כאשר בניית אתר אינטרנט זמינה ונגישה גם למי שאינם שוחים בשדה הטכנולוגי. הממשק של וויקס הוא אחד הקלים והנוחים הן לבנייה והן לתפעול שוטף לאחר מכן (לחלקנו לעיתים כלל לא יידרש תפעול של האתר). העובדה הזאת מסייעת ומקצרת את משך זמן בניית האתר, דבר שתורם באופן ישיר לעלות נמוכה יחסית שאני יכול להציע ללקוחות בבניית אתר אינטרנט לעומת פלטפורמות אחרות. בנוסף, גם העלות עבור שירותי האיחסון (מי שייבחר בתוכנית פרימיום, מעבר למסלול החינמי) הוא נמוך מאוד יחסית ולגמרי משתלם. אתם לא צריכים טובות מאף מתכנת, גם אם פתאום החלטת שיש צורך בשינוי או עדכון כלשהו באתר. אני מסביר ללקוחות שלי שחלק מהשירות שהם מקבלים ממני לאחר סיום בניית האתר, זה הדרכה ידידותית ומותאמת על המערכת בהתאם לצרכים שלהם, כך שאם בעתיד הם יהיו מעוניינים לרענן את האתר בתכנים, מדיה, גלריות או כל אפליקציה שמציעה הפלטפורמה, הם יוכלו לעשות זאת בעצמם מבלי להוציא כספים מיותרים ומבלי להיות תלויים באף גורם.

כן. הנראות.

אני חושב שאחד הדברים הבולטים בהובלה הטכנולוגית של וויקס זה הנראות המתקדמת והחדשנית של האתרים שנבנים בפלטפורמה שלה. מניסיון אני יכול להגיד שזה רק הולך ונעשה טוב יותר והעיצוב הגרפי באתרי וויקס ראוי לכל השבחים. אפקטים עיצוביים בתוכן ובתבניות השונות, אפליקציות מותאמות בהתאם לצרכי העסק כמו רישום לשיעורים, חוגים, תשלומים, ניהול פורום מקצועי, גלריות וכמובן החנויות הם ללא ספק בין אלה שגורמים לנראות המדהימה ושמדובר בעיצוב של WIX אין גבולות והכל כיד הדמיון. בנוסף, שיתופי הפעולה של וויקס עם חברות צד שלישי כמו הטמעת פיקסלים של פייסבוק באתר, תקשורת באתר דרך המסנג'ר, אינסטגרם, גוגל אנליטיקס שיספק לכם מידע חשוב על התנהגות הגולשים באתר או חשבונית ירוקה לצורך הפקת קבלות ללקוחות, הן רק חלק קטן מתוך מאות אפליקציות נוספות (הן של WIX והן של חברות צד שלישי) המשולבות ב-WIX באופן אופטימלי כדי להגדיל היכולות הביצועיות של האתר והעסק שלכם.

 

התפתחות טבעית של עסק קטן מצריכה יכולת גמישות שאנחנו באים לבנות אתר. עסקים רבים בוחרים להתחיל מאתר תדמית שיהווה חלון ראווה והיכרות עם העסק, אך בהחלט ייתכנו שינויים אסטרטגיים ומבניים בעסק ונרצה שהאתר שלנו ייתן לנו יותר, כדי שבאמצעותו נוכל לנהל את כל מערך הקשרים עם הלקוחות(פייסבוק, אינסטגרם, דוא"ל, וכו') או להוסיף חנות און ליין למכירה של שירותים או חפצים. השאיפה שקוסמטיקאית, ספר או מדריכי פילאטיס ירצו להפסיק לנהל ידנית מערכת לרישום תורים/ אירועים/חוגים/שיעורים שלהם ושל העובדים במקביל, כולל תשלום מראש, הם יוכלו להתבצע בעזרת הטמעה של מערכת WIX BOOKING, מה שיפנה זמן יקר להמשך פיתוח העסק. הדבר נכון וזמין גם למי שיחליט שהגיע הזמן להעשיר את האתר בתכנים ויפתח בלוג כדי שיתרום בקידום האורגני במנועי החיפוש. באותו אופן גם מסעדה שתרצה להוסיף שירות הזמנת מקום במסעדה, קבלת תשלום, משלוחים ועוד תוכל לעשות זאת בקלות רבה דרך אפליקציית WIX RESTAURANT או רופא שירצה להתחיל לנהל פורום מקצועי למטופליו. כמו כן, תמיד נוכל להוסיף צ'אט און ליין בעזרתו תוכלו לתקשר עם לקוחות ובאופן מיידי ומכל מקום בעולם. כל אלה ואחרים כאמור יכולים להתבצע בכל עת בעזרת האפליקציות המדהימות והנגישות שמעמידה עבורנו וויקס.

נזכיר במילה שכיום, בניגוד לעבר, הפלטפורמה של וויקס גמישה ופתוחה יותר בעזרת מערכת WiX Velo בעזרתה אפשר להטמיע קודים פתוחים במערכת כדי לשדרג ולהגביר את חוויית המשתמש ולהתאים אותה עוד יותר לצרכים הארגוניים.

חלק חשוב בפן העיצובי והנגשתו לקהל שלנו זה ההתאמה של האתר לגלישה דרך המובייל. כיום למעלה מ-52% מהגולשים באתרים עושים זאת דרך המובייל, ניתן בקלות יחסית להתאים את האתר לגלישה במובייל מבלי לבנות אתר נוסף ובנוסף לשמור על העיצוב המקורי, הם שיקול חשוב מאוד בבניית האתר.

 


החיבור עם Google.

חברת WIX הבינה שחשוב להשקיע בפן הטכנולוגי הקשור למנוע החיפוש הפופולרי בעולם, גוגל. בעזרת שיתוף פעולה בין שתי החברות הענקיות האלה, כיום לא רק שאתרי וויקס מקבלים דירוג גבוה בחיפוש בגוגל, גם נבנה כלי מיוחד WiX SEO WIZ. הכלי מאפשר תוך מענה על מספר שאלות בנוגע לאתר שלכם לקבל הצעות ממשיות איך לשפר את הדירוג שלכם בגוגל ובנוסף האתר שלכם 'יאונדקס' בגוגל וכך בעצם דפי האתר נסרקים ונשמרים, כך שכל מי שמחפש אתכם ימצא אתכם.


כיתוב ניאון עם לוגו חברת גוגל

לפי הצהרת חברת גוגל מ-10 במאי 2018, בעזרת הכלי WIX SEO WIZ משתמשי וויקס יוכלו לראות את האתר שלהם במנוע החיפוש תוך שניות מבלי להמתין.

שלא נטעה באשליות, מכיוון שהאלגוריתם של גוגל מתוחכם ודרכיו לרוב נסתרות, קידום אורגני של כל אתר בגוגל (אליו אקדיש בהמשך מאמר נפרד), הוא פעולה שלוקחת זמן ומצריכה תכנון אסטרטגי ומותאם לכל עסק. השקעה הן מבחינת התכנים שחשוב שיופיעו באתר, הצורך לחדש, לרענן ולעניין את הגולשים שלנו מחויבים וזאת כדי שנשפר ונשמור מיקומנו, החיבור והסנכרון עם מדיות חברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם. כמובן יהיו גם פעולות נוספות שנדרשות כמו הגדרת כותרות דפי האתר ותיאור התמונות ועוד. אבל עכשיו יותר מתמיד זה ברור ששיתוף הפעולה עם גוגל עובד בצורה נפלאה למשתמשי וויקס !


 


אז כמו שציינתי בתחילת המאמר וויקס היא חברה בינלאומית-ישראלית שמשתמשיה פזורים ב-190 מדינות בעולם. כמו חברות טכנולוגיות ישראליות אחרות, גם ב-D.N.A של WIX קיימת תכונה בולטת של פריצת תמידית של גבולות חדשים והצבת רף גבוה ולא להסתפק בטוב מאוד אלא לשאוף לפסגות חדשות והצהרת החברה כאמור ש- 50% מעובדיה עובדים על תכנון עתידי של הפלטפורמה, משמחת מאוד.

בנוסף לסרטוני ההדרכה הממוקדים והמדריכים הרבים שמעמידה החברה אודות מוצריה, ככל שתזקקו לשאלה או תמיכה טכנית שלא הצלחתם למצוא עליה מענה, תוכלו לקבל דרך פנייה לנציגי החברה, דרך המייל (כן, גם בעברית) ולתאר את התמיכה לה תזדקקו. אלה הם בנוסף לתמיכה ולליווי שמעניקה החברה בישראל במסגרת פעילויות מצוינות ב- WIX HUB בנמל תל אביב והבלוגים המקצועיים הרבים שמפיצה ומעדכנת את לקוחותיה כי מבינה שהם הדבר החשוב באמת.


מהירות האתר היא ללא ספק פקטור חשוב שבאים לבנות אתר. תחילה חשוב שהבנייה ומיקום התכנים באתר יהיו נכונים מבחינת היררכית, מה שיתרום להעלאה מהירה של האתר והפחתת העומס על השרתים. בוויקס גם משדרגים ללא היכר את מהירות העלאת האתרים, כפי שהשיקו ממש לאחרונה את WIX TURBO שמשנה את כללי המשחק.

תמונת מסך WiX Turbo

מעתה האתר יטען מהר יותר עבור הגולשים, הם יקבלו את התוכן, התמונות והווידאו בזמן מהיר יותר. בשל שיפור התשתיות של החברה, הכפלה של פי 4 ! במספר השרתים הפזורים ברחבי העולם, תגרום לכך שהאתר יטען לכל גולש מהשרת שקרוב אליו, מה שיביא לטעינה מהירה וביצועים טובים יותר של האתר.


כצרכני אינטרנט שאוהבים לקבל את המידע שלנו במהירות, פעולות אלה יגבירו את חוויית הגולשים באתר, האפליקציות השונות שהטמענו באתר יעלו מהר יותר מה שיחזק ויגביר את האינטרקציה עם הלקוח. אפילו יצא להם סרטון מגניב עם Marvel Studios Team וכאן תוכלו לבדוק כמה מהר אתר Wix שלכם עולה.

אבטחה

יתרון נוסף של שרתי החברה הוא בשכבות האבטחה המתקדמות והעובדה כי אתרי האינטרנט נמצאים על שרתים בבעלות החברה ולא צד שלישי, מה שגורם לאמינותם הן מבחינה האבטחה והן מבחינה טכנולוגית.

כיוון שוויקס הגיעה למסקנה שגוגל מעדיפה אתרים המוגדרים כ-HTTPS ולא HTTP, וגם מכירה ביתרונות האבטחה עם תעודת אבטחה מסוג SSL, זה הביא את וויקס להעניק לכל האתרים שלה תעודת אבטחה מסוג SSL.


מערכת האבטחה של וויקס מצפינה נתונים כדי להגן על המידע שלנו ומעמידה סטנדרט עמידה בתקן- PCI DSS (תקן אבטחת מידע עבור ארגונים או חברות המקבלות תשלומים בכרטיס אשראי). בפועל תקן זה מסייע ליצור סביבה מאובטחת ובכך להביא להפחתת הונאה בכרטיס אשראי. בנוסף וויקס משתמשת בהצפנת TLS כדי לסייע בהגנה על העסקאות הפיננסיות המקוונות באתרים. תדעו שוויקס עומדת גם בתקני האבטחה המחמירים ISO 27018 ו- ISO 27001. עוד על האבטחה של Wix תוכלו לקרוא כאן.


 

כבעלי עסקים קטנים וגדולים תשמחו לדעת שיש עוד יתרונות רבים בפלטפורמה של וויקס שלא מניתי, בעיקר כי הם כמעט אינסופיים ומתעדכנים לשמחתנו חדשות לבקרים, באופן שגם למי שחי ונושם את המערכת הזאת כל יום, קשה לפעמים לעקוב. אז תדעו שאתם בוחרים בוויקס כפלטפורמה המתאימה לעסק, בחרתם בחירה חכמה ומושכלת ואתם תהנו ותרוויחו בגדול בטווח הקצר והרחוק.


מבחינתי הקסם של וויקס זה שהיא פשוט מאפשרת לכל אחד לחלום ולהצליח.


כאן זה בדיוק הזמן לא להרים ידיים ולהגיד אני רוצה אבל אני לא מגיע.ה לזה, אלא להעביר את המושכות למי שחי אוהב ונושם ברוב שעות היום את המערכת הנפלאה הזאת. מוזמנים לפנות אליי כדי שאייעץ ואעזור לכם עם סבלנות ותשוקה רבה להגשים את החלום עם אתר אינטרנט מקצועי שתמיד רציתם.


**הכותב אינו עובד וויקס ומעולם לא היה כזה, אלא פשוט אוהב להתאהב בפלטפורמה המדהימה הזאת בכל פעם מחדש.**


bottom of page